Wedstrijdverslag week 5

Heteren- Deze week werd de eerste ronde van de voorjaarscompetitie gespeeld. Het eerste team kwam in actie tegen Kracht&Vriendschap en kende een flitsende start. De tegenstander was niet op volle sterkte en daar profiteerde HTTC met een 9-1 overwinning van. Lennard Springvloet-dubbeld en Marco Knaap bleven keurig ongeslagen. Alleen Frank Balzer moest eenmaal de winst aan zijn dorpsgenoot Erik van de Wal laten. Het dubbelspel ging naar Lennard en Marco.
Het tweede team deelde de punten met Smash’76. Daan Barends was weer goed op dreef en won driemaal. John Duncan speelde voor de eerste keer mee. In de jeugdcompetitie wint hij gemakkelijk al zijn wedstrijden, maar bij de senioren is dat een stuk lastiger. In het dubbelspel was hij samen met zijn trainer Bart Barends wel succesvol. Verder won Bart nog een single.
Het derde team ging op bezoek bij de Nijmeegse studentenclub Akris. De omstandigheden waren niet ideaal en HTTC kwam snel met 3-0 achter. Na de gewonnen dubbel ging het beter en werd er alsnog met 6-4 gewonnen. Dennis Wassink maakte na vele jaren zijn rentree en won knap tweemaal. Rene’ Roelofs was met twee zeges ook goed bezig. Hans Wassink won eenmaal, maar was wel samen met Dennis sterk in het dubbelspel.
Het vierde team ging naar Doornenburg waar Getave’ voorlopig hun thuiswedstrijden speelt. HTTC wist keurig met 6-4 te winnen. Alaa Alsaaidi speelde een puike wedstrijd en won driemaal. Wilma Stap was ook lekker op dreef en won tweemaal. Ine Stap speelde sterk in het dubbelspel en won dat samen met Alaa.
De jeugdteams kwamen nog niet in actie.